Optocht

Optocht door

dalfsen!

De optocht is al jaar en dag een begrip en onderwerp van gesprek in Dalfsen. Koningsdag, de dag waarop we gezamenlijk de verjaardag van onze koning vieren. We roepen iedereen op om dit feest samen te vieren met vrienden, buren, bedrijven, scholen, collega’s of je sportteam. Doe mee zodat wij er samen een prachtige optocht van kunnen maken!

Elk jaar beelden verschillende deelnemers met loopgroepen, kleine en grote wagens verschillende thema’s uit. Ook individuele deelnemers met versierde fietsen, skelters, trekkertjes of scootmobielen kunnen zich aansluiten bij de optocht. Op zaterdag 23 april kun je jouw fiets of skelter pimpen in de feesttent. De categorieën waarin je mee kunt doen: Praalwagens, grote loopgroep (>5), kleine loopgroep (<5), fiets/skelter/scootmobiel. Win een mooie geldprijs met jullie zelfgemaakte voertuig!

praal

wagens

Voor praalwagens en kleine aanhangwagens die voldoen aan de voorwaarden (zie het PDF bestand onderaan deze pagina) is een startvergoeding van € 200,- beschikbaar. Doe mee met uw school, straat, vriendenclub of familie! Ook bieden wij (sport)verenigingen de kans om met een wagen deel te nemen aan de optocht om zo hun (jeugd)teams te huldigen of Dalfsenaren enthousiast te maken om in beweging te komen. Het is toch erg leuk een rondgang te maken als er in heel Dalfsen publiek langs de weg staat te zwaaien en te juichen!

Tijdens de optocht gaan Dalfser bedrijven zich promoten in onze reclamekaravaan. Per bedrijf mogen er maximaal twee voertuigen meerijden in de optocht. Opgeven voor deze karavaan is nog mogelijk. Zo kunt u het publiek laten zien wat uw bedrijf zo bijzonder maakt.

vak

jury

Een vakjury beoordeelt alle deelnemers per categorie: praalwagens, groepen en individuele deelnemers. De winnaars worden beoordeeld op originaliteit, kwaliteit en uitstraling. Vanaf 18.00 uur worden de prijzen uitgereikt in de feesttent.

Opgave voor uw praalwagen dient uiterlijk binnen te zijn op zondag 24 april 2022. Uw startnummer wordt gebracht door één van onze bestuursleden, als u zich opstelt in de daarvoor bestemde straat.

Opgeven kan via onderstaande link.

Start vanaf de Raadhuisstraat
27 april 2022