Jumbo Cabaretavond

Wederom

Cabaret van

top niveau!

Ook dit jaar staat de Jumbo Cabaretavond op het programma en hebben we twee geweldige, totaal verschillende optredens voor u in petto.

Kom een avondje lekker mee lachen tijdens een optreden van twee jonge, veelbelovende artiesten  en daarnaast een optreden van een artiest die al wat langer mee loopt.

Met trots presenteren wij u Blauwe Vinkjes en Wilfried Finkers (ja ja, de broer van, maar let op, dit is de laatste keer)

Kaarten voor de Jumbo Cabaretavond zijn voor € 10,- in de voorverkoop bij Primera Dalfsen en Jumbo Kamphuis. Indien beschikbaar, zijn er ook kaarten verkrijgbaar bij de feesttent voor aanvang, deze kaarten kosten € 12,50.
De feesttent is open vanaf 20.00 uur en u kunt zelf een plek uitzoeken in de zaal. De voorstelling start om 20.30. Tussen beide optredens is er een pauze. Na afloop is de bar geopend, zodat we nog even kunnen na kunnen praten onder het genot van een hapje en een drankje.

Blauwe

Vinkjes

Blauwe Vinkjes

Blauwe Vinkjes timmert hard aan de (cabaret-)weg, zo wonnen ze in 2021 de Publieksprijs van het Amsterdams Studenten Cabaret Festival en daarna waren ze finalist van Cameretten. Manon Blaauw en Kevin van den Berg spelen, zingen en kruipen in de rol van herkenbare karakters en typetjes. Blauwe Vinkjes kenmerkt zich door hun kritische blik op de actualiteit en bijbehorende omgangsnormen.

Toneel bracht het duo bij elkaar. Ze stonden in een voorstelling waaruit een hechte vriendschap ontstond. Door humor verbonden gingen ze samen theater ontwikkelen. In 2018 leidde dat tot een zelfgemaakte voorstelling, getiteld Blauwe Vinkjes. Vlak voor de coronacrisis was de tweede voorstelling af en doopten zij hun duo om tot Blauwe Vinkjes. Sindsdien gaan ze samen als theatermakers door het leven. In een tijd waarin het scherm domineert, verdwijnt het échte contact. Op het podium brengen Blauwe Vinkjes het huidige (a)sociale gedrag ten tonele. ‘’Dat doen we tegen een actuele achtergrond; wij verwerken dagelijks het nieuws in onze voorstellingen. Het publiek wordt geconfronteerd met de waan van de dag.’’

Wilfried

Finkers

Wilfried Finkers  -! laatste optreden !-

Wilfried Finkers richtte tijdens zijn biologiestudie de vereniging ‘Op Zwart Zangzaad’ op, dat met een tijdschrift en optredens meer geestigheid in het bestaan probeerde te krijgen. Na zijn biologiestudie en vervangende dienstplicht zag Wilfried een functie voor zich weggelegd als levend decorstuk bij de optredens van zijn broer.

Nadat in 2000 de theatertournees van Herman Finkers stopten, sloot Wilfried zich aan bij het komische duo Ernesto en Marcellino met opnieuw Wilfried in de rol van levend decorstuk en medeauteur. Ernesto, oftewel Ernest Beuving, konden we in Dalfsen al zien op het Oranjefeest van 2023.

Sinds 2012 zien we Wilfried als soloperformer op de planken staan en weet hij over zaken waar hij geen verstand van heeft heel wat te vertellen.

Op het Oranjefeest zal hij u vertellen hoe je een vrouw moet veroveren, hoe je de vrije opvoeding op je kind kunt toepassen, hoe je gezelligheid kunt scheppen en waarom de inwoners van Dalfsen de gelukkigste mensen van Nederland zijn.

Na deze voorstelling zal Wilfried niet meer te zien zijn op het Nederlandse toneel. Wilfried gaat genieten van zijn pensioen, en wij, Oranjevereniging Dalfsen en dus ook jullie als publiek hebben de eer dit laatste optreden mee te maken.

Feesttent
28 april 2024