VOL

Albert Heijn – Jeu de Boules toernooi

traditie op

koningsdag

Inmiddels niet meer weg te denken uit het programma en naast de aubade en de kinderspelen een sportief begin van Koningsdag: het Albert Heijn Jeu de Boules-toernooi. De lintjes worden gespannen, de meetlinten meegenomen en de ballen doorgaans thuis nog even extra opgepoetst.

In tweetallen – snel inschrijven is een vereiste, de competitie is doorgaans in enkele minuten ‘uitverkocht’ – gaan de teams op de banen aan de Bruinleeuwstraat met elkaar de strijd aan. Balgevoel of niet, iedereen mag meedoen. Enige voorwaarde is dat van ieder team slechts één persoon lid mag zijn van een officiële jeu-de-boules-vereniging.

albert

heijn

Albert Heijn is sponsor van het toernooi dat om 10.00 uur begint en wil er dit jaar graag een ‘jeu-de-boeren-toernooi’ van maken. Deelnemende teams worden uitgedaagd om op klompen te komen, hun beste overall aan te trekken en de boerenkiel uit de kast te halen. Om te voorkomen dat gemoederen al te hoog oplopen is het verzoek vanuit de organisatie om greep en riek dit keer thuis te laten.

Ondertussen zal Albert Heijn rond 9.30 uur tussen de strobalen een heerlijk boerenontbijt verzorgen. Met verse melk, brood, eieren en andere lekkernijen.

Daarnaast heeft Bieleman de Rijdende Winkel een smaakvol stukje kaas klaar staan. De kosten voor het ontbijt zijn € 3,- per persoon. Genoeg energie om daarna aan het betere jeu-de-boules-werk te beginnen.

Het toernooi start om 10.00 uur en duurt tot ongeveer 14.00 uur. Aansluitend volgt de prijsuitreiking. Opgave voor het toernooi en het ontbijt kan tot woensdag 20 april via de link hier onder, maar let op: vol = vol.

Om op Koningsdag als ervaren Jeu de Boulers voor de dag te komen is het mogelijk om samen met Boule ’88 te oefenen. Dit kan elke maandag en donderdag om 19.00 uur en elke woensdag en zaterdag om 14.00 uur. Maak kennis met deze gezellige en fanatieke vereniging.

Jeu de Boules terrein aan de Bruinleeuwstraat
27 april 2022

We zitten vol

Je kunt je helaas niet meer aanmelden voor dit evenement. Het maximum aantal inschrijvingen is bereikt.