Optocht

Optocht door

dalfsen!

Wat vliegt de tijd hè, voordat je het weet is het april en begint onze feestweek! Staan jouw optochtschetsen al getekend op papieren vliegtuigjes, die rond je hoofd heen en weer vliegen? En zie jij jezelf nu al door de straten van Dalfsen lopen op weg naar de eerste prijs in de Optocht van Dalfsen? Dan is dit je kans!

De scholen in Dalfsen doen met veel leerlingen mee en zij zijn erg enthousiast over de optocht. Ook dit jaar willen wij ook straten, vriendengroepen, bedrijven en verenigingen uitdagen om deel te nemen. Laten we er met elkaar wederom een onvergetelijke optocht van maken!

Elk jaar beelden verschillende deelnemers met loopgroepen, kleine en grote wagens verschillende thema’s uit. Iedereen kan meedoen, dus ook individuele deelnemers met een versierde fiets, step, skelter of scootmobiel (tip: kom naar Pimp je voertuig in de feesttent op vrijdag 26 april van 16.00-18.00 uur).

niet

alleen voor

praalwagens

De categorieën waarin je mee kan doen: praalwagens, grote loopgroep (>5), kleine loopgroep (<5), fiets/skelter/scootmobiel. Win een mooie geldprijs met jullie zelfgemaakte voertuig! Voor praalwagens en kleine aanhangwagens die voldoen aan de voorwaarden (zie hiervoor onze website) is een startvergoeding van €400,00 euro beschikbaar.

Tijdens de optocht kunnen Dalfser bedrijven zichzelf promoten in onze reclamekaravaan. Per bedrijf mogen er maximaal twee voertuigen meerijden in de optocht. Opgeven voor deze karavaan kan via onze website en zo kunt u het publiek laten zien wat uw bedrijf zo bijzonder maakt.

Vakjury

opgeven

Een vakjury beoordeelt alle deelnemers per categorie: praalwagens, groepen en individuele deelnemers. De winnaars worden beoordeeld op originaliteit, kwaliteit en uitstraling. Vanaf 17:30 worden uitgereikt in de feesttent.

Opgave voor de praalwagens ontvangen wij graag uiterlijk op zaterdag 20 april. Voor loopgroepen is het wenselijk om je op te geven voor 20 april. Mocht je toch ineens mee willen doen, is dit natuurlijk mogelijk! Uw startnummer kunt u afhalen bij het informatiepunt bij de Westermolen.

Meer informatie over de richtlijnen voor deelname aan de optocht en een opgaveformulier zijn te vinden onder aan deze pagina.

Start vanaf de Raadhuisstraat
27 april 2024

Lijkt het je leuk mee te doen?